Vyhledávání

Listopad 2017
Po Út St Čt So Ne
« Říj    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Fitness tip: Funkční trénink – klik

Neděle, 23. Listopad, 2014

klik1

Pokračujeme v seriálu fitness tipů pro vás, které připravujeme ve spolupráci s fitness klubem Spartan Gym na Vinohradech. V minulém dílu jsme se zaměřili na dřep. Jak správně dřepovat a zapojení dřepu do funkčního tréninku. Dnes půjdeme na vršek a na mysli mám klik neboli push up. Klik, stejně jako dřep, patří mezi jedny z nejznámějších cviků, ale rovněž mezi ty, kde děláme nejvíce chyb.

Klik, jako jeden z nejkomplexnějších cviků, stejně jako dřep, by ve vašem tréninku neměl chybět. Jedná se o cvik, který je vhodný jak pro muže, tak ženy.

Klikování není drahé, ale účinné

Klikovat můžete všude a jeho výhodou je, že nepotřebujete žádnou pomůcku. Vaším nepřítelem v zařazení kliku do tréninku můžete být pouze vy sami, proto hoďme výmluvy stranou a pojďme se podívat, jak na to.

Během klikování zapojujete velký sval prsní, deltové svaly, triceps a hluboký stabilizační systém páteře. Zaktivovány jsou i svaly mezilopatkové – fixátory lopatek, hluboké flexory krku.

Správné provedení kliku:

  • nohy na šířku pánve
  • kolena nezamykáme – naopak jsou mírně pokrčena
  • neprohýbáme se v oblasti pánve – pánev je v neutrálním postavení
  • stabilní lopatky – lopatky by měly zůstat zcela bez pohybu, jako kdybyste je přilepili k hrudníku
  • aktivní hluboký stabilizační systém, tělo dokonale zpevněné
  • ramena tlačíme od uší dolu
  • hlava v prodloužení páteře (mnoho jedinců má sklony při směru dolu předsunout hlavu k zemi – pocitově si připadají, že jejich klik je tak hlubší)
  • při pohybu nahoru lokty nikdy nepropínáme (nezamykáme)
  • dlaně – jejich šířka se odvíjí od vašeho zacílení, existuje celá řada provedení kliku
  • prsty směřují mírně dovnitř k sobě

Ať už při klikování využíváte jakékoliv pomůcky, dodržujte vždy zásady výše.

klik

Jednoduchou změnou polohy rukou změníme zapojení jednotlivých svalů. Procvičíte tak svaly z různých úhlů. Např. kliky na úzko – zapojíme více triceps, u kliků na široko více aktivujeme prsní svaly. Pro pokročilejší, kteří zvednutí nohou na vyvýšené místo zapojíme více horní část prsních svalových vláken.

Rozhodně se nestyďte za to klikovat na kolenou! Kliky na kolenou nejsou určeny pouze ženám. Vždy razím heslo „lepší kvalita než kvantita“. Pokud s kliky začínáte je možné se podložku pro ruce vyvýšit. Kolikrát jste v parku mohli, zahlédnou jak někteří klikují s oporou o lavičku. Možná si nechtěli umazat dlaně, ale třeba s klikem právě začínali!

Klik jako cvik, který nikdy neomrzí

Kliků existuje nespočet, od úzkých, přes široké, kliky na bradlech, diamantové kliky, tricepsové, kliky se sklonem, kliky na kolenou, kliky s tlesknutím, kliky na TRX či kliky na jedné ruce… Zde přinášíme kliky, které u nás na trénincích jezdíme nejčastěji. Jaké jsou ty vaše oblíbené?

Kliky na zemi

Autor: Nikola Bartáková – Spartan Gym
Zdroj videa: Aktin.cz

Více info o SPARTAN GYM si můžete přečíst v našem článku, kde jsme tuto tělocvičnu v srdci Vinohrad představili.

Jiří Koubek

Tagy: ,



Komentovat

iBoys iGirls praguepride aids-pomoc mezipatra proudem